در رسانه ها:جواب قرآنی به ادعای احمدی‌نژاد


امید است مطالبی که به نقل از رئیس قوه مجریه درباره داشتن توان خلقت توسط انسان نقل شده اشتباه و سهو باشد


براساس آیه 73 سوره حج اگر همه انسانها جمع شوند نمی‌توانند یک پشه هم خلق کنند.


خداوند در آیه 73 سوره حج می‌فرماید: «یا ایها الناس ضرب مثل فاستمعوا له ان الذین تدعون من دون الله لن یخلقوا ذبابا ولو اجتمعواله و ان یسلهم الذباب شیئا لایستنقذوه منه ضعف الطالب والمطلوب»


یعنی ای مردم برای شما مثالی زده شده است کسانی که غیر از خدا آنها را می‌خوانید و پرستش می‌کنید، اینها هرگز نمی‌توانند حتی یک پشه یا مگسی بیافرینند گرچه برای این کار همه جمع شوید و دست به دست هم دهید و آنچه که طلب می‌‌شود و طالب آن چقدر ضعیف است.


همچنین خداوند در مورد خلقت انسان در سوره واقعه می‌فرماید: « أَ فَرَءَیْتُم مَّا تُمْنُونَ‏(58) ءَ أَنتُمْ تخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الخَْلِقُونَ‏( 59»آیا آن نطفه‌ای که ریخته می‌شود دیده‌اید، آیا شما انسان را خلق می‌کنید یا ما او را خلق می‌نماییم.


براساس آیه دیگری از قرآن خداوند که به حضرت ابراهیم(ع) امر می‌فرماید 4 پرنده را بگیر و بکش و گوشت آنها را ذره ذره کرده و در یکدیگر مخلوط کن و سپس هر تکه از آن را بر روی 4 کوه قرار ده و آنگاه خود بایست و پرندگان را به سوی خود فراخوان ، آنها زنده شده و به سوی تو خواهند آمد. مفسران گفته‌اند، در اینجا نیز گرچه دست ابراهیم گوشت پرندگان را در هم می‌آمیزد و بر کوهها تقسیم می‌کند و صدای ابراهیم آنها را می‌خواند، اما در واقع دست خداوند است که این کار را می‌کند و ندای الهی است که به پرندگان دستور می‌دهد و آنها به امر خدا زنده می‌شوند.


کارشناسان مذهبی معتقدند زنده کردن مرده به امر خداوند و توسط حضرت عیسی(ع) انجام شد و گرنه به غیر از اذن خدا حتی یک برگ از درخت نمی‌افتد و انسانها اگر با هم جمع شوند نمی‌توانند یک برگ کوچک و یا بال مگسی را خلق کنند.


کارشناسان سیاسی با توجه به وظیفه رئیس قوه مجریه در قانون اساسی معتقدند یک رئیس جمهور باید امور اجرایی مملکت و اجرای قانون را دنبال کند و اگر شخصیت حقیقی یک رئیس جمهور به عنوان دانشمند و یا متخصص در یک رشته بود، در جایگاه ریاست جمهوری باید به رتق و فتق امور مملکت همت گمارد.


بیان کردن مسائل فلسفی و یا تخصصی در صندلی‌های دانشگاه و یا حجره‌های حوزه علمیه باید انجام شود و حوصله افکار عمومی آنقدر وسیع نیست که جایگاه طرح مباحث عمیق فلسفی و یا عرفانی باشد.


براساس گفته کارشناسان پرهیز از حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی و گرفتن وقت مملکت باید سرلوحه همه دولتمردان قرار گیرد و توجه داشته باشند که فرصت‌های داده شده به آنها در نظام اسلامی در واقع پست و مدیریت نیست، بلکه «مسئولیت» است که در مقابل این فرصت‌ها از آنها سوال می‌شود و یک مسئول در نظام اسلامی باید همواره خود را آماده پاسخگویی در برابر خداوند و همچنین افکار عمومی امت اسلامی بداند.


امید است مطالبی که به نقل از رئیس قوه مجریه درباره داشتن توان خلقت توسط انسان نقل شده اشتباه و سهو باشد.


کارشناسان معتقدند در سال جهاد اقتصادی با توجه به آموزه‌های اسلام و فرمایش امیرالمومنین علی(ع) که بیت‌المال توان تحمل زیان به اندازه برداشتن جوهر اضافه با یک نوک مداد نتراشیده را ندارد، اوقات خدمتگذاری به امت اسلامی نباید صرف حاشیه‌سازی و یا حرف‌های فلسفی و عرفانی مبهم شود.


از طرفی خود رئیس جمهور در ابتدای انتخاب شدن به این سمت در دولت گذشته اعلام می‌کرد یک رئیس جمهور باید خود را وقف خدمت به مردم کند و نباید وقت خود را صرف امور بی‌فایده و حاشیه کند و تلف کردن وقت خدمتگذاری به هیچ وجه پذیرفته نیست.


زیرا زمان 4 سال ریاست جمهوری از روز آغاز همچون یک ساعت شنی وارونه شده مرتب در حال کاهش است و اگر خدمتگذاری نشود، این زمان به سرعت از دست می‌رود.


البته امید است این سخنان توسط رسانه‌ها بد بازتاب داده شده باشد!



منبع: فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا